tisdag 3 mars 2015

Det här med att få tillbaka ett matteprov

Idag har vi gått igenom några av uppgifterna i det matteprov eleverna gjorde för några veckor sedan. De två sista uppgifterna ska vi titta på i morgon. 

Eleverna har fått hem sina prov med kommentarer och bedömningsmatris idag. Jag har bett dem att visa er föräldrar och få en signatur att ni har läst. Provet ska därefter tillbaka till mig i skolan. 

I matrisen har jag markerat om eleverna uppnått de grundläggande kraven för tal, mönster, längd och problemlösning. Vi kommer att få tillfälle att repetera och vidareutveckla våra kunskaper inom dessa områden flera gånger om framöver. Den som redan nu vill träna hemma använder sig förslagsvis av de arbetsblad som finns på skivan som hör till matteboken. Hör av er om ni behöver hjälp att skriva ut dem! 

Om ni har några frågor är ni välkomna att höra av er till mig på natasha.nanos@stockholm.se eller slå en signal på 076-1249642

Jag önskar er en fin kväll!
/Natasha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar